Biuletyn nr 12: Głowice HUNTER DSP500
Dział: Geometria ustawienia kół i osi jezdnych pojazdów
Odbiorcy
:: Autoryzowane Stacje Obsługi
:: Urzędowe Stacje Kontroli Pojazdów
:: Serwisy Niezależne zajmujące się pomiarem i regulacją geometrii kół oraz osi jezdnych pojazdów
:: Autoryzowane Stacje Obsługi
:: Urzędowe Stacje Kontroli Pojazdów
:: Serwisy Niezależne zajmujące się pomiarem i regulacją geometrii kół oraz osi jezdnych pojazdów
Szanowni Państwo
Przedstawialiśmy, na początku 2004 nową serię komputerowych systemów kontroli i regulacji geometrii ustawienia kół i osi pojazdów HUNTER 811. W aktualnym numerze biuletynu chcielibyśmy zapoznać Państwa z nowego typu głowicami DSP 500 stosowanymi wraz z systemem 811.
Głowice HUNTER DSP500 zapewniają szybki pomiar, łatwą obsługę oraz dokładność i powtarzalność. Wysoki standard głowic zapewniają:
- wysokiej rozdzielczości optyczny system pomiarowy oparty na kamerach CCD, dokładnie określający zbieżność, rozstaw osi i kół oraz różnicę kątów skrętu kół bez konieczności stosowania obrotnic elektronicznych
- 32 bitowy mikroprocesor DSP o dużej szybkości obróbki danych zabudowany na elektronicznej płycie każdej głowicy zapewnia w pełni rzeczywisty pomiar oraz natychmiastową reakcję na zmiany spowodowane regulacjami poszczególnych parametrów
- samocentrujący uchwyt głowicy jest na nowo opracowaną wersją poprzednio stosowanego rozwią-zania, zmianie uległ sposób mocowania uchwytu do obręczy stalowej – jest taki sam jak dla obręczy alu, w jego budowie zastosowano prowadnice rurowe zamiast pręta, co spowodowało spadek jego wagi, zwiększeniu uległa maksymalna średnica obręczy na którą można go zamocować, przygotowany jest
do obsługi aut osobowych, dostawczych oraz SUV - dłuższy wałek głowicy zwiększa
jej uniwersalność , umożliwia stosowanie w innych, specjalnych uchwytach. Gwarantuje przy tym pewność montażu głowicy - nowy, nowoczesny kształt obudowy, szorstka struktura tworzywa poprawia estetykę głowicy, po poprzednim typie dziedziczy jakość tworzywa, bardzo odpornego na udary mechaniczne- jest to materiał stosowany w budowie samolotów wojskowych. Dodatkowym zabezpieczeniem głowicy przy upadku są pochyłe, dolne krawędzie obudowy, wyposażone dodatkowo w gumowe wstawki
- komunikacja bezprzewodowa w wersji XF, gwarantuje duży zasięg i bardzo dużą szybkość transmisji danych. Cel ten osiągnięto poprzez zastosowanie nowej generacji układu transmisji radiowej oraz zmianę anteny i miejsca jej zainstalowania. W odróżnieniu od poprzednio stosowanego rozwiązania system ten korzysta z 64 kanałów, przez co praktycznie nie ma możliwości zakłócenia transmisji innymi urządzeniami korzystającymi z fal radiowych
- w głowicach bezprzewodowych zastosowano nowy typ akumulatora, ma on zapewnić całodzienną pracę bez doładowania. Układ ładowania sygnalizuje stan baterii, zapobiega utracie pomiaru kompensacji przy braku zasilania spowodowanym wymianą baterii
- gniazda ładujące znajdują się w uchwytach głowic w wózku i doładowują akumulatory każdorazowo przy ich zawieszeniu
Nowy typ samocentrującego uchwytu głowicy
Do zalet zaliczamy:
- szybszy i pewniejszy montaż głowicy na uchwycie, redukuje możliwość jej uszkodzenia
- szybkie przystosowanie do każdej odmiany obręczy
- konstrukcja uchwytu w doskonały sposób zapewnia wszechstronność stosowania przy różnorodności felg spotykanych na co dzień, zarówno pod względem typu jak i rozmiaru. Nowa konstrukcja pazurów umożliwia odpowiednie ich umieszczenie w szczelinę pomiędzy oponą a obręczą
Trwałość
- lekka konstrukcja z rurowymi prowadnicami zapewnia odpowiednią sztywność, trwałość oraz prostą i łatwą obsługę
- wzmocnione aluminiowe odlewy łap oraz chromowane prowadnice uchwytu chronią przed korozją oraz przed nadmiernym zużyciem
Wszechstronność
- przy uchwycie zewnętrznym zasięg uchwytu wynosi 10-24,5″ (254 mm to
622 mm) średnicy obręczy. Umożliwia to używanie go do samochodów osobowych, terenowych oraz ciężkich dostawczych - dwustronny pazur z dwoma różnymi krzywiznami roboczymi zapewnia doskonałe przystosowanie uchwyt do obręczy stalowych oraz typów specjalnych stosowanych przy ogumieniu typu run flat i flange guard
Zenon Majkut