Biuletyn nr 18: Nowa seria dźwigników ROTARY Lift MIRACH 45

Dział: Dźwigniki samochodowe

Odbiorcy
:: Urzędowe Stacje Kontroli Pojazdów
:: Autoryzowane Stacje Obsługi
:: Serwisy Niezależne

Szanowni Państwo

Informujemy Państwa, że firma ROTARY Lift wprowadziła na rynek nową serię dźwigników nożycowych jednosekcyjnych MIRACH 45 zastępującą MIRACH 40.

Nowe dźwigniki dzielą się na dwie zasadnicze grupy oznaczone 42 i 48 różniące się długością najazdów (42 – 4200 mm, 48 – 4800 mm). Dźwigniki oznaczone literą N są urządzeniami standardowymi. Wersje AT przeznaczone są do pomiaru geometrii ustawienia kół i osi jezdnych pojazdów. Posiadają wybranie na obrotnice o regulowanej wysokość, wyposażone w trzy elementy wypełniające pozwalające na dowolne usytuowanie obrotnic. Obrotnice są wyposażeniem opcjonalnym i występują jako cynkowane i lakierowane lub wykonane ze stali nierdzewnej.

Drugim niezwykle ważnym elementem wersji AT są dwie długie jednoczęściowe płyty odprężające. Są one zabezpieczone galwanicznie i łożyskowane na specjalnych rolkach. Płyty te są blokowane jednym siłownikiem pneumatycznym na każdej z platform. Długość płyt odprężających jest na tyle duża, że na dźwigniku można dokonywać pomiaru samochodów o bardzo małym rozstawie osi np. SAMRT jak i samochodów dużych np. typu VAN.

Seria LT wyposażona jest w hydrauliczny dźwignik progowy o zmiennej długości platform od 1350 do 2100 mm, pozwalający na obsługę pojazdów samochodowych zarówno o bardzo małym jak bardzo dużym rozstawie osi. W porównaniu do dawnej serii inny jest także sposób blokowania platform. W MIRACH 45 zębata blokada mechaniczna umieszczona jest bezpośrednio na siłownikach. Listwa odblokowywana jest pneumatycznym siłownikiem. Dzięki zastosowaniu blokady mechanicznej dźwignik jest w pełni bezpieczny i umożliwia precyzyjny pomiar geometrii.

W dźwigniku zastosowano także nowy rodzaj wyłączników krańcowych i całkowicie nową konsolę.

Sławomir Dutkiewicz

Powiązane wpisy