Biuletyn nr 23: Dźwigniki dwukolumnowe asymetryczne ROTARY SPOA3T
Dział: Dźwigniki samochodowe
:: Urzędowe Stacje Kontroli Pojazdów
:: Autoryzowane Stacje Obsługi
:: Serwisy Niezależne
Szanowni Państwo
Z przyjemnością przedstawiam opis nowego dwukolumnowego dźwignika ROTARY o napędzie elektrohydraulicznym i udźwigu do 3000 kg- SPOA3T.
Urządzenie to zastępuje dźwigniki: SPOA30M, SPOA30M-EH1, SPOA30M-EH2.Wszystkie dźwigniki z oznaczeniem E i I (np. SPOA30E, SPOA30I itd.) oraz wszystkie odmiany 40 (np. SPOA40M, SPO40E itd.) pozostają nadal w ofercie.
- oprócz ramion dwusekcyjnych dźwigniki oferowane są także z ramionami trzysekcyjnymi
- opuszczanie i podnoszenie dźwignika wykonywane jest wyłącznie na drodze elektrycznej, bez konieczności ręcznego zwalniania blokady
- powiększona została odległość wewnętrzna między kolumnami (o około 9 cm), co znacząco ułatwia wjazd pojazdu
- pomniejszony został zewnętrzny rozstaw kolumn (o około 34 cm) – dźwignik zajmuje mniej miejsca
- ramiona można regulować w większym zakresie. Tylnę ramię ma możliwość obrotu o 180 stopni
- zespół napędowy (silnik-pompa) zawieszony jest w górnej części lewej kolumny – tym samym zespół nie przeszkadza przy pracy
Ceny pozostały na podobnym poziomie jak dotychczas.
Dźwigniki dwukolumnowe SPOA3T produkowane są w dwóch podstawowych wersjach: z ramionami dwusekcyjnymi (R2S) i trzysekcyjnymi (R3S). SPOA3T występują w dwóch kolorach: niebieskim (RAL 5005) oraz czerwonym (RAL 3001).
Tylne ramie może obracać się o 180 stopni. Pozwala to na bardzo staranne podparcie zarówno pojazdów o dużym jak i małym rozstawie osi. Umożliwia także łatwiejszy wjazd pojazdem pomiędzy kolumny dźwignika.
Zabezpieczenie oraz poziomowanie realizowane jest przy pomocy mechanicznych zapadek blokujących się na szczeblach metalowych listew z wycięciami. Listwy te umieszczone są w kolumnach. Zabezpieczenia odblokowywane są elektrycznie. Dzięki możliwości regulacji ustawienia pionowego listew w bardzo dokładny sposób można wypoziomować ramiona.
Bardzo nowoczesna konstrukcja dźwignika a zwłaszcza szeroki rozstaw kolumn ułatwia pracę. SPOA3T pozwala na łatwe pozycjonowanie i podnoszenie nawet szerokich pojazdów. Rozstaw kolumn wynosi 2 350 mm i jest większy od poprzedniej wersji prawie 9 cm.
Ramiona mocowane są do kolumn, na specjalnym suporcie, przy pomocy stalowych sworzni. System zębatek, zamocowanych na ramionach i suporcie umożliwia dowolną regulację kąta pomiędzy ramionami na każdej z kolumn.
Opcjonalnie wyposażenie dźwignika stanowić mogą:
Dane techniczne
Model |
SPOA3T R2S |
SPOA3T R3S |
|
A | Wznios maksymalny | 1978 mm | 1945 mm |
B | Wysokość gabarytowa dźwignika EH1 EH2 |
3560 mm 3865 mm 4170 mm |
3560 mm 3865 mm 4170 mm |
C | Szerokość dźwignika | 3000 mm | 3000 mm |
D | Szerokość przejazdu | 2350 mm | 2350 mm |
E | Wysokość do wyłącznika awar. EH1 EH2 |
3455 mm 3760 mm 4065 mm |
3455 mm 3760 mm 4065 mm |
F | Min. długość przedniego ramienia | 594 mm | 550 mm |
G | Maks. długość przedniego ramienia | 853 mm | 1100 mm |
H | Min. długość tylnego ramienia | 851 mm | 875 mm |
I | Maks. długość tylnego ramienia | 1394 mm | 1475 mm |
J | Wysokość min. regulowanej podpory | 106 mm | 89 mm |
K | Wysokość maks. regulowanej podpory | 174 mm | 145 mm |
M | Odległość między kolumnami | 2580 mm | 2580 mm |
N | Wysokość siłownika przy maks. wzniosie | 3785 mm | 3785 mm |
O | Udźwig nominalny | 3000 kg | 3000 kg |
P | Silnik | 3,4 kW | 3,4 kW |
R | Zasilanie | 380V-400V/50Hz | 380V-400V/50Hz |
S | Czas podnoszenia | 31 sek. | 31 sek. |
T | Min. wysokość pomieszczenia EH1 EH2 |
3800 mm 3920 mm 4230 mm |
3800 mm 3920 mm 4230 mm |