Biuletyn nr 29: Wyważarka HOFMANN Megaspin 900
Dział: Wyważarki do kół
Odbiorcy
:: Serwisy Opon
:: Autoryzowane Stacje Obsługi
:: Serwisy Niezależne
:: Serwisy Opon
:: Autoryzowane Stacje Obsługi
:: Serwisy Niezależne
Szanowni Państwo
Przedstawiamy Państwu supernowoczesną wyważarkę HOFMANN MEGASPIN 900 z programem AUTO Select 2.
Wyposażenie standardowe wyważarki
– Auto Select 2
– Automatic ALU M
– Split
– Autosense
Wyposażenie opcjonalne wyważarki
– Sonar AVS 2
– Rolka AVS
– Wykres AVS
– Drukarka
– Dźwignik VBL
Wyposażenie standardowe wyważarki
AUTO SELECT 2 Operator wysuwając ramię pomiarowe MEGASTICK wskazuje miejsce mocowania ciężarka. Megaspin 900 automatycznie wybiera jeden z trzech najważniejszych programów wyważania. Po dokonaniu pomiaru wysuwając ramię obserwujemy na montorze miejsce naklejenia ciężarków a specjalny hamulec pozyjonuje ramię MEGASTIK w odpowiednim miejscu. |
|
|
AUTOMATIC ALU M Łatwe wyważanie felg aluminiowych. Operacja przeprowadzana jest w jednym cyklu. Genialny system pomiarowy MEGASTICK pozwala na nieograniczony wybór optymalnej pozycji ciężarka (także w systemie PAX). Ramię MEGASTICK dostosowuje się do kształtu felgi. Koło zatrzymywane jest zawsze na pozycji godziny 12.00 przy pomocy automatycznego hamulca. |
|
|
SPLIT Podział ciężarków klejonych i schowanie ich za szprychami felg aluminiowych dzięki prostej informacji jest tak łatwe jak naciśnięcie jednego przycisku. Obracając koło i zatrzymując je na godzinę 12.00 na wysokości dwóch kolejnych szprych zadajemy odległość pomiędzy nimi a system komputerowy przelicza automatycznie ich ilość. |
|
|
AUTOSENSE W pełni automatyczny, bezdotykowy oraz bardzo szybki pomiar szerokości felgi umożliwia sonar zamontowany po wewnętrznej stronie osłony koła. Zamykając osłonę AUTOSENSE dokonuje pomiaru, następnie następuje samoczynne uruchomienie obrotu wrzeciona. |
Wyposażenie opcjonalne wyważarki
SONAR AVS System antywibracyjny AVS korzysta z dodatkowego SONARU służącego do pomiaru promieniowego bicia koła. Dzięki temu systemowi możemy zminimalizować drgania odczuwalne na kierownicy a pochodzące od koła o nieprawidłowym kształcie (zniekształconego geometrycznie). |
|
|
ROLKA AVS Drugim z elementów systemu AVS jest specjalna rolka. Montuje się ją w ramieniu MEGASTICK. Służy ona do pomiaru geometrii felgi. W felgach stalowych bicie felgi mierzymy w jednej płaszczyźnie na zmontowanym kole. W felgach aluminiowych bicie mierzymy w dwóch płaszczyznach (osadzenia opony) bez opony. |
|
|
WYKRES AVS Pomiar promieniowego bicia przedstawiany jest osobno dla całego koła oraz felgi w formie graficznych wykresów krzywych pierwszych harmonicznych. Różnica pomiędzy biciem promieniowym koła i felgi daje nam wynik dla samej nieobciążonej opony. Szare linie pozioma i pionowa pokazują wartość bicia felgi w konkretnym punkcie. |
|
|
DRUKARKA W wyważarce Megaspin 900 można dodatkowo zastosować drukarkę. Rodzaj wydruku można dowolnie skonfigurować. Protokół pomiaru może zawierać takie dane jak: nazwa warsztatu, dane klienta wraz z wpisanym numerem rejestracyjnym pojazdu, wartość niewywagi, wartości bicia felgi i koła. Ręcznie na schemacie pojazdu można zaznaczyć, którego koła dotyczy dany pomiar i wydruk. |
|
|
DŹWIGNIK VBL Dźwig ułatwia montaż koła na wrzecionie zwłaszcza koła o dużym rozmiarze oraz wadze. Podnośnik napędzany jest pneumatycznie i posiada ruchomy wózek pozwalający na precyzyjne nasuniecie otworu felgi na wałek wrzeciona. Po dokonanym pomiarze koło można, przy pomocy dźwignika łatwo opuścić na dół. |
|
|
Wyważarka Megaspin 900 wyposażona jest w ciekłokrystaliczny 15″ monitor. Pokryty jest on specjalną antyodblaskową osłoną. Odmiennie, bardzo nowocześnie zaprojektowana została pokrywa na ciężarki, którą wykonano z odpornego tworzywa. Napęd wrzeciona realizowany jest przy pomocy nowoczesnego systemu DDS. Polega on na przeniesieniu momentu na wałek bezpośrednio z silnika bez użycia paska.
Sławomir Dutkiewicz

Operator wysuwając ramię pomiarowe MEGASTICK wskazuje miejsce mocowania ciężarka. Megaspin 900 automatycznie wybiera jeden z trzech najważniejszych programów wyważania. Po dokonaniu pomiaru wysuwając ramię obserwujemy na montorze miejsce naklejenia ciężarków a specjalny hamulec pozyjonuje ramię MEGASTIK w odpowiednim miejscu.
Łatwe wyważanie felg aluminiowych. Operacja przeprowadzana jest w jednym cyklu. Genialny system pomiarowy MEGASTICK pozwala na nieograniczony wybór optymalnej pozycji ciężarka (także w systemie PAX). Ramię MEGASTICK dostosowuje się do kształtu felgi. Koło zatrzymywane jest zawsze na pozycji godziny 12.00 przy pomocy automatycznego hamulca.
Podział ciężarków klejonych i schowanie ich za szprychami felg aluminiowych dzięki prostej informacji jest tak łatwe jak naciśnięcie jednego przycisku. Obracając koło i zatrzymując je na godzinę 12.00 na wysokości dwóch kolejnych szprych zadajemy odległość pomiędzy nimi a system komputerowy przelicza automatycznie ich ilość.
W pełni automatyczny, bezdotykowy oraz bardzo szybki pomiar szerokości felgi umożliwia sonar zamontowany po wewnętrznej stronie osłony koła. Zamykając osłonę AUTOSENSE dokonuje pomiaru, następnie następuje samoczynne uruchomienie obrotu wrzeciona.
System antywibracyjny AVS korzysta z dodatkowego SONARU służącego do pomiaru promieniowego bicia koła. Dzięki temu systemowi możemy zminimalizować drgania odczuwalne na kierownicy a pochodzące od koła o nieprawidłowym kształcie (zniekształconego geometrycznie).
Drugim z elementów systemu AVS jest specjalna rolka. Montuje się ją w ramieniu MEGASTICK. Służy ona do pomiaru geometrii felgi. W felgach stalowych bicie felgi mierzymy w jednej płaszczyźnie na zmontowanym kole. W felgach aluminiowych bicie mierzymy w dwóch płaszczyznach (osadzenia opony) bez opony.
Pomiar promieniowego bicia przedstawiany jest osobno dla całego koła oraz felgi w formie graficznych wykresów krzywych pierwszych harmonicznych. Różnica pomiędzy biciem promieniowym koła i felgi daje nam wynik dla samej nieobciążonej opony. Szare linie pozioma i pionowa pokazują wartość bicia felgi w konkretnym punkcie.
W wyważarce Megaspin 900 można dodatkowo zastosować drukarkę. Rodzaj wydruku można dowolnie skonfigurować. Protokół pomiaru może zawierać takie dane jak: nazwa warsztatu, dane klienta wraz z wpisanym numerem rejestracyjnym pojazdu, wartość niewywagi, wartości bicia felgi i koła. Ręcznie na schemacie pojazdu można zaznaczyć, którego koła dotyczy dany pomiar i wydruk.
Dźwig ułatwia montaż koła na wrzecionie zwłaszcza koła o dużym rozmiarze oraz wadze. Podnośnik napędzany jest pneumatycznie i posiada ruchomy wózek pozwalający na precyzyjne nasuniecie otworu felgi na wałek wrzeciona. Po dokonanym pomiarze koło można, przy pomocy dźwignika łatwo opuścić na dół.