Biuletyn nr 61: Nowa seria dźwigników Mondial Engineering
Dział: Dźwigniki samochodowe
Odbiorcy
:: Urzędowe Stacje Kontroli Pojazdów
:: Autoryzowane Stacje Obsługi
:: Serwisy Niezależne
:: Urzędowe Stacje Kontroli Pojazdów
:: Autoryzowane Stacje Obsługi
:: Serwisy Niezależne
Szanowni Państwo
Podczas tegorocznych targów samochodowych w Bolonii firma Mondial Engineering przedstawiła nowy elektrohydrauliczny dźwignik LION. Występuje on w dwóch zasadniczych wersjach: LION 45 o udźwigu 4500 kg
oraz LION 50 o udźwigu 5000 kg.
Zasadnicze różnice w odniesieniu do poprzednich wersji polegają na:
- Zastosowaniu nowej platformy o długości całkowitej 5400 mm (występują również inne wersje LION 45
o długości 4600 mm oraz LION 50 o długości 5000 mm). Dzięki takiej długości możliwa jest bezproblemowa obsługa samochodów dostawczych o dużym rozstawie osi (np. Mercedes Sprinter). - Możliwości zabudowania „szarpaków” w platformę (nowość w odniesieniu do LION 45). Obie wersje, czyli LION 45 oraz LION 50, mogą występować w wersjach PD czyli z „szarpakami”. Wszystkie wersje mogą posiadać jednakową długość całkowitą platform 5400 mm.
- Zainstalowaniu jednoczęściowych długich płyt przesuwnych. Płyty te w aktualnych wersjach lakierowane są
w kolorze nadwozia, Blokowanie, podobnie jak w poprzednich wersjach odbywa się przy pomocy dwóch siłowników pneumatycznych. Teraz jednak podczas uruchomienia siłowników płyty pozycjonowane są w położeniu środkowym. Trzecia, bardzo istotna zmiana polega na osadzeniu płyt na rolkach z tworzywa sztucznego (wcześniej stosowano metalowe łożyska kulowe).
Sławomir Dutkiewicz