Podczas tegorocznych targów samochodowych w Bolonii firma Mondial Engineering przedstawiła nowy elektrohydrauliczny dźwignik LION. Występuje on w dwóch zasadniczych wersjach: LION 45 o udźwigu 4500 kg
oraz LION 50 o udźwigu 5000 kg.
Zasadnicze różnice w odniesieniu do poprzednich wersji polegają na:
Zastosowaniu nowej platformy o długości całkowitej 5400 mm (występują również inne wersje LION 45
o długości 4600 mm oraz LION 50 o długości 5000 mm). Dzięki takiej długości możliwa jest bezproblemowa obsługa samochodów dostawczych o dużym rozstawie osi (np. Mercedes Sprinter).
Możliwości zabudowania „szarpaków” w platformę (nowość w odniesieniu do LION 45). Obie wersje, czyli LION 45 oraz LION 50, mogą występować w wersjach PD czyli z „szarpakami”. Wszystkie wersje mogą posiadać jednakową długość całkowitą platform 5400 mm.
Zainstalowaniu jednoczęściowych długich płyt przesuwnych. Płyty te w aktualnych wersjach lakierowane są
w kolorze nadwozia, Blokowanie, podobnie jak w poprzednich wersjach odbywa się przy pomocy dwóch siłowników pneumatycznych. Teraz jednak podczas uruchomienia siłowników płyty pozycjonowane są w położeniu środkowym. Trzecia, bardzo istotna zmiana polega na osadzeniu płyt na rolkach z tworzywa sztucznego (wcześniej stosowano metalowe łożyska kulowe).
Zdjęcie ogólne wersji dźwignika LION 50 PD (z „szarpakami”) o długości całkowitej platform 5400 mmSiłownik systemu blokowania płyt przesuwnych w pozycji środkowejWielopunktowe podparcie płyt przesuwnych (widok platform od spodu)Rolki z tworzywa sztucznego, na których oparto płyty przesuwneDwie skrajne pozycje płyt przesuwnych. Osadzenie płyt na rolkach pozwala na przesuw płyt lub ich skręcanie w określonym (dużym) zakresieZintegrowane (zabudowane w platformę) „szarpaki” oraz wybranie pod obrotnice.